Clubcirculaire 2018

NIEUWSBRIEF 2019 - TC 't LEER

Ook voor onze bestaande leden - graag even doornemen. 
Er staan veel nieuwe weetjes in!  

Chaletwerking & tapperslijst

Helpende handen houden onze chalet draaiende en geopend. Zonder jullie hulp lukt ons dat niet. Carine stelt zoals alle jaren een tapperslijst op. Die vinden jullie in april terug op onze website. Stond je er andere jaren niet bij en wil je graag eens tappen? Laat dit dan zeker weten aan Carine.  
Onze tappers worden op 't einde van het seizoen steeds als dank (na 2x tapdienst) uitgenodigd op ons super gezellig 'tappersfeest'! Als je op een dag staat die jou niet past,  vragen we je zelf te wisselen met een andere tapper a.u.b. 
NIEUW: er komt een nieuwe, tap-vriendelijke kassa! 

Openingsuren chalet: 
Maandag t.e.m. vrijdag:  18u30 – 00u00 
Zaterdag  (april, mei & juni): 12u00 – 00u00

Zondag (april, mei & juni): 12u00 – 22u00  
Zaterdag & zondag (juli, augustus & september): 11u00 – 17u00

Wat is er nieuw? 

Vorig jaar startten we al enkele werkgroepen op.  
Zo ontstonden er al enkele: 

  • Een werkgroep 'chalet' waarbij we met een klein team samen zitten om extra activiteiten of ideeën voor de chalet uit te werken. Een voorbeeld hiervan zijn onze succesvolle 'after works' die we dit jaar graag weer willen organiseren.  
  • Een beurtrol voor de was (keukenhanddoeken) en het glas. 

 

Dit jaar willen we graag nog wat extra groepen uitwerken. Hier hebben we nog enkele helpende handen voor nodig. Ben je geïnteresseerd om aan iets mee te werken? Je hoeft daarom geen leider te zijn, een kleine bijdrage is vaak voldoende!  Spreek Jolien gerust aan of stuur een mailtje! jolien.wyckmans@telenet.be  

 

Goodwill 
Yonne en Anki zullen dit jaar de goodwill op zich nemen. 
Inschrijven kan bij Anki --> anki.leemans@telenet.be of binnenkort in de chalet. 
(Vermelding welke reeks, uw eventuele partner, e-mailadres en gsm-nummers).

Reeksen: enkel dames, enkel heren, enkel jeugd, dubbel dames, dubbel heren, dubbel gemengd en familie.  
Start goodwill op woensdag 1 mei. Inschrijven kan tot vrijdag 26 april. Nadien is inschrijven niet meer mogelijk.  

 

Zuiderkempen 
Dit neemt Kurt op zich vanaf dit seizoen. 

 

Interclub 
Dit zal Silke nog een laatste jaar voor haar rekening nemen.  
Start interclub 27 april 2019.  

 

Wij danken alle helpende handen! Super!

 

SEIZOEN 2019
Onze opening staat gepland op zaterdag 20 april. De terreinen staan al wel ter beschikking vanaf zaterdag  6 april!   Ingeschreven leden kunnen alvast vanaf dan hun terrein boeken en komen tennissen.
De chalet (en verlichting) zal echter pas toegankelijk zijn vanaf zaterdag 20 april.  

Wijziging klassementen 
Op onze website onder ‘competitie’ staat een PowerPoint van tennis Vlaanderen met extra uitleg omtrent de klassement wijzigingen. http://tleer.be/competitie

Wijziging open tornooi (26 juli – 4 augustus)
Samen met de herschikking van de klassementen heeft Tennis Vlaanderen ook de reglementering van de tornooien veranderd.
Dit zijn de grootste wijzigingen: 

  • Alle tornooien worden voortaan criterium tornooien, wat betekent dat we aan een heel aantal nieuwe verplichtingen moeten voldoen (ophangen van alle affiches die clubs ons opsturen, ophangen van promo-zeilen van de hoofdsponsors, geen sponsors aanvaarden die tegenstrijdig zijn met deze hoofdsponsors etc.). Werk aan de winkel dus voor de wedstrijdleiding om dat allemaal uit te pluizen en na te leven. 
     
  • Alle reeksen zijn voortaan open reeksen, d.w.z. dat er geen minimum ondergrens meer bestaat (waar we vroeger bv reeks 10-20ptn en 20-50ptn hadden zal dat nu 6-15ptn en 6-30ptn worden) + reeksen moeten “aaneensluitend” georganiseerd worden (dus geen klassementen overslaan). 
     
  • Er wordt een maximaal aantal reeksen opgelegd, afhankelijk van het aantal beschikbare pleinen (wij mogen voortaan nog slechts 8 i.p.v. 9 reeksen organiseren). 
     
  • Er mogen in dezelfde week in dezelfde “regio” max. twee tornooien dezelfde reeksen aanbieden (wij zitten in “regio” Kempen Centrum en er is in de week dat ons tornooi plaatsheeft maar één club (Cantincrode) die ook een tornooi organiseert).

 

Heel wat wijzigingen dus waarover later nog meer info volgt.  
Hieronder alvast de reeksen die we dit jaar mogen organiseren: 

 
Dubbel heren 3 = 6-60 punten 
Dubbel heren 4 = 6-30 punten 
Dubbel heren 5 = 6-15 punten   
Dubbel dames 3 = 6-30 punten
Dubbel dames 4 = 6-15 punten
Dubbel gemengd 3= 6-60 punten
Dubbel gemengd 4 = 6-30 punten
Dubbel gemengd 5 = 6-15 punten 

 

KALENDER - zet alvast in jullie agenda!  
Meer info over onze activiteiten kan je steeds terugvinden op onze website of like onze facebook pagina! 

23 februari 2019 
Quiz - georganiseerd door zuiderkempen ploeg van kapitein Marc.  

15 maart 2019 
Kaartavond - georganiseerd door interclubploeg van kapitein Danny. 

31 maart 2019 
Koffie tafel - Nieuwsgierig? Wij ook ...... meer info volgt! Georganiseerd door interclubploeg van kapitein Anki.  
 

OPENINGSRECEPTIE - ZATERDAG 20 APRIL  
17u00 Aanwezigheid tennisschool - 18u00 openingsreceptie met hapje & drankje 
Woensdag 24 april 2019 
Aanvang tennislessen 

Zaterdag 27 april 2019 
Start Gewestelijke Interclubcompetitie 

Woensdag 1 mei 2019 
Start goodwill 

Vrijdag 26 juli 2019 
Start open tornooi 

 

Vele sportieve groeten en tot binnenkort, 
bestuur TC ‘t Leer vzw

 

BESTUUR

Voorzitter  
Lauwerens Wilfried - wilfried.lauwerens@telenet.be - 0479/91.12.66 

Penningmeester            
Wyckmans Alex - alex.wyckmans1@telenet.be - 0476/31.18.13 

Secretaris & sportief- en werkgroep verantw.                                  
Wyckmans Jolien - jolien.wyckmans@telenet.be (VERNIEUWD ADRES) - 0495/74.86.58 

Ledenbeheer                              
De Bot Kris - kristiaan.de.bot@telenet.be - 0478/94.23.04 

Verantwoordelijke chalet                          
Canters Carina - carina.canters1@telenet.be - 0468/32.37.35 

Infrastructuur                             
Homblé Paul - homblepaul@gmail.com - 0475/86.73.60 

 

!!!   DANK JE WEL   !!!
 
Onze bijzondere dank gaat uit naar Yonne en Silke, voor hun inzet in ons tennisbestuur!